Ako pitate nekoga ko vlada japanskim jezikom šta je to Wabi Sabi pitanje je da li će pokušati da vam objasni ovaj pojam. To je jedna od mnogih reči u japanskom koja savršeno opisuje stanje duha ili logiku srca ali koja nije u potpunosti racionalizovana. Recimo da je Wabi Sabi japanski koncept, estetski ideal, filozofija i svojevrsna umetnost življenja. Spoznati suštinu i živeti Wabi Sabi smatra se veštinom u Japanu. U srži ovog koncepta je prepoznavanje lepote u stvarima koje su takve kakve jesu, nesavršene, koje se vremenom troše i gube svoj sjaj, baš kao što je to slučaj i sa nama, živim bićima. Prihvatiti proces urušavanja i propadanja jer je sam po sebi prirodan. Na kraju krajeva Wabi Sabi nam pomaže da se oslobodimo tereta dostizanja savršenstva i prihvatimo prolaznost.
Ako želite da predahnete od perfekcionizma i modernosti, uvek možete dati šansu Wabi Sabi tipu uređenja doma, umesto što ćete otrčati i kupiti novi komplet, sačuvajte napuklu šoljicu za čaj ili napukli ram u kojem je uokvirena vaša omiljena fotografija, ali se takođe i oslobodite svih nepotrebnih predmeta koji vam više ne služe i tako dajte prostoru da diše. Iako se čini da moderno doba nije podobno za usvajanje ovakve filozofije, kada se stvari isuviše zakomplikuju onda je vraćanje prirodi i jednostavnosti sasvim sigurno najbolje rešenje.
Na Wabi Sabi prirodno se nadovezuje japanska Kintsugi veština ponovnog sklapanja polomljenih keramičkih predmeta uz pomoć posebne vrste laka zlatne boje. Ovom tehnikom, predmeti od velike vrednosti bivaju očuvani, a lepota njihovog ”stradanja” nije sakrivena, već naglašena; naše oko prvo uočava popunjene pukotine i zavedeno je predivnim zlatnim linijama. Vremenom kintsugi je postao umetnički postupak koji gotovo da daje magično svojstvo predmetima koji su nekada bili celoviti.
Naknadno kintsugi može da simbolizuje i čoveka koji pokušava da se isceli od proživljenih trauma, ili unutrašnjih borbi sklapajući polomljene delove sebe, ližući sopstvene rane. Baš ovu tehniku koristi britanska umetnica Billie Bond, čija se dela tiču pitanja identiteta i koja ima opsesivnu želju za razotkrivanjem nečeg skrivenog, zanemarenog i odbačenog u nama; drugim rečima istražuje šta znači biti čovek.
Milena M.